Svenska Bil >> bilar >> Content

Campervan Hyra Nya Zeeland

Att ställa ut utforska Nya Zeeland i ett rymdskepp är något som människor är lyckliga nog att göra varje dag, men anger i en hybridmodell tar denna tur till en nivå av lyx! Jag hade turen att ta en av dessa vackra fordon för en helg bort till bukten Islands.FRI - Precis avslutat arbete och jag får den grand tour genom Machina Electrica, lära sig allt om de bells och visselpipor av denna fascinerande fordon. Vi hade turen att få en mycket grundlig förklaring av hybrid men som min partner och jag båda upptäckte, var vi lite för entusiastiska över det hela att ha faktiskt lyssnat. Note to self, när någon förklarar information till dig om hur något fungerar, är det bäst att lyssna och sluta ditt sinne racing en miljon miles i timmen tänka på alla de fantastiska saker som du är på väg att se! Vi anlände i Paihia ca 23:00 på natten efter att ha fastnat i typisk fredag ​​eftermiddag trafik lämnar Auckland och några vägarbeten längs vägen. Ingenting kunde faze oss dock och vi lätt hittade några tecken som leder oss till en husbil får betala och visa parkeringen som skulle vara vår sovande arrangemang för night.SAT - Waking ljusa och tidigt lördag morgon för att komma till vår dagstur som lämnade bara efter 07:30 vi leds ut i vår Spaceship att hitta där vi hade sovit natten innan var också bostäder ca 20 andra husbilar. Vi måste ha fått jackpot som ingenting såg så vacker som vår ljust orange Machina! Vi ledde till ett lokalt bageri för några brekkie och chattade till ägarna som talade till oss om Keri Keri halv maraton antar att det var därför vi var i stan. Som jag hånskrattade ner min paj till frukost de ändrade åsikt väldigt snabbt och frågade var vi var ifrån. Jag älskar den vänliga karaktären av småstad Nya Zeeland, som när de frågar om dig, är verkligen intresserade av vad du har att säga. Vi leds sedan ner till kajen som var där vår BRUCK (lastbil front, buss tillbaka) fick plocka upp oss från att delta i Dune ryttaren turnén. Vi välkomnades ombord av den vänliga chauffören och tog våra platser på vad som skulle bli en mycket lång, men mycket givande dag. Min partner och jag båda noterat hur rymlig bilen var som överväger min partner är inget annat än en jätte, var mycket välkommet och otroligt bekvämt för oss båda. Vi var ute på vägen och snart vid vårt första stopp, en Maori Pa webbplats som förbises den vackra Doubtless Bay. Några av oss var villiga att trotsa blåsiga förhållanden och ta en kort promenad till toppen av platsen som var definitivt värt blåses runt - vyn var fantastisk! Vi hoppade sedan tillbaka ombord och rubriken för våra morgonen te och lunch plocka upp plats i Coopers Beach Café som imponerade på mig väldigt mycket av olika livsmedel på offer.Then det var på till Gumdiggers park där vi var hälsade genom en Gumboot staket och lärt sig att termen Gumboot kom från Nya Zeeland, som alla var mycket förvånad. Denna plats är fantastiskt! Omgiven av gamla Kauri träd vi kom ut och sträckte på benen på en kort promenad genom en del av skogen och visades genom gamla gumdiggers hyddor och butiker. Du kan verkligen känna historien om platsen och var i fullständig vördnad som vi gick igenom dessa massiva träd som hade sett så mycket i världen under hela sin tid. Nu var det dags att bege sig till toppen (eller botten om du går med Maori legenden) av Nordön för att se den vackra Kap Reinga.Along vägen stannade vi av vid de gigantiska sanddyner och cyklade på bussen genom Te Paki ström eller snabb sand ström som lokalbefolkningen kallar det. Jag var mycket glad över att ha någon annan med så mycket erfarenhet av körning genom denna terräng, eftersom jag inte kände mig väldigt säker på att vi kunde ha gjort det annars! En enorm promenad upp sanddyner (som jag nästan gav upp på halva vägen igenom eftersom jag inte kunde se mig göra det till toppen) och en spännande tur ner på en boogie board Jag kände mig som ett barn igen och åtnjöt varje minut av . den Höra Maori berättelser om udden är där andarna kommer på sin resa tillbaka till sina förfäders hemland, var jag beredd för en plats av stor andlig betydelse - Jag blev inte besviken. Att se de två haven (Stilla havet och Tasmanska havet) kommer tillsammans är något som ord bara inte kan beskriva. Min partner och jag tillbringade en bra 40 minuter ute på udden bara uppskattar hur lyckliga vi var att kunna se detta med egna ögon och njuter av varje minut av it.After sådant uppvaknande det var då tillbaka till vår BRUCK att göra vår vägen till 90 mil strand. En strand som är egentligen bara 60 miles i längd, känns verkligen som 90 miles av vit sand och ren skönhet. Hänge mig själv i lite av Tuatua twist jag upptäckte denna strand var rikligt med fisk och skaldjur som fick min mage mullrande och planerat i slutet av våra 90 mil strand besök som det var dags att bege elsewhere.Heading tillbaka till Paihia vi stannade längs vägen vid Wanui och den antika Kaori museet som hade den mest genomarbetade trappa byggd inne i bagageluckan på en enorm Kaori träd och sedan Mongonui fisk och chip shop som är känd bland nyzeeländare och tillät mig att få min seafood fix efter att få så hungrig på 90 mile beach tidigare. Då var vi tillbaka i Paihia och redo att komma till ett läger marken för natten. SUN - Vi hade turen att ha en bit av en sömn i som vår Dolphin Discovery tour inte börjar förrän 09:00. Denna kryssning tog oss runt några av de 144 öarna som utgör den vackra Bay of Islands i det mest bekväma katamaran. Som någon som ofta blir sjösjuk, är jag mycket glad att säga trots att vattnet var mycket hackig, förblev jag känner otroligt frisk. Kryssningen tog oss söker delfiner genom den natursköna bukten och höger genom hålet i berget. Att gå igenom en ö på en katamaran är något som låter surrealistiskt men är allvarligt en fantastisk upplevelse. Härifrån vår kryssning genom öarna fortsatte och inkluderade svansar av Maori strider och europeiska strider - vi hade turen att sätta sin fot på en av öarna och gå upp en annan Pa webbplats. Denna webbplats var en oerhört viktig eftersom det var där Frankrike försökte kolonisera Nya Zeeland inte inse Britannien hade gjort så tidigare år. Ön själv är underbara med perfekt vita sandstränder och kristallklart vatten. Denna kryssning varade ca 4 timmar och verkligen täckte öarna på en hög nivå. Självklart att besöka alla 144 öar skulle ta mycket längre tid, men alla större öar och viktiga platser täcktes och har tid att gå av båten och utforska en ö egentligen bara utjämnade bort det. En välkommen besättningsmedlem ombord på katamaranen var en fotograf! Hon tog bilder av alla på touren och alla platser som vi besökte. Detta är perfekt, särskilt om din kamera var att vara kvar i batterierna slutar fungera. Alla i hela helgen var perfekt, det var svårt att komma hem och gå tillbaka till verkligheten konst av:. Murtaza Fidahusen
.from:https://www.motorfordon.com/bil/cars/9411.html

Previous:
Next:

bilar

Copyright (c) https://www.motorfordon.com Svenska Bil All rights reserved.