Svenska Bil >> Res >> Content

Traveling Light: Bokstavligen

Kirk och jag reser genom Spanien i 19 dagar med bara handbagage. I månader har människor frågar oss hur. Denna vecka med sommarens resor säsongen på oss, tar jag min allra första paus från affärs ämnen att dela hemligheter bokstavligen reser ljus. De flesta av dem gäller om din resa är affärer eller pleasure.First av allt, låt oss se till att vi är tydliga om varför vi borde undersöka reser ljus alls, eftersom det tar en viss ansträngning i förväg, och vår tid är valuable.The Wall Street Journal rapporterade nyligen att denna sommar väntas bli den värsta någonsin för trängsel och förseningar. Ingen incheckat bagage = en mindre linje vid flygbolagen avresa airport.Many nu laddar $ 50 och upp för att kontrollera mer än en påse. Det är bara en tidsfråga innan de börjar ta betalt för allt incheckat bagage, på samma sätt som de tar betalt för drycker. Ingen incheckat bagage = mer pengar att spendera på destination.It är ingen stor hemlighet att förlorat bagage påståenden är upp också. Ingen incheckat bagage = ingen förlorade luggage.Here är min favorit: när vi anlände i Spanien vid midnatt efter 18 timmars resa, fick vi av planet och gick direkt till tullen och till marktransporter. Ingen incheckat bagage = ingen väntar 30 + minuter till din destination när du är utled på att resa och bara vill få ut av det. När vi kommer tillbaka, kommer det att vara samma söta story.We flytta enkelt från plats till plats eftersom vi bara bärandes 20 pounds vardera plus Kirks ryggsäck och min resväska. Våra ryggar att må bra. Ingen incheckat bagage = känsla good.Now, låt oss gå vidare till framgång hemligheter för resor light.The nummer ett Hemligheten är att bara ta med kläder som kan tvättas i ett badrum handfat och hängs på tork över natten. För företag innebär det en väl samordnad garderob av mörka kostymer som kan kemtvättas genom hotellets service om det behövs. Allt annat spolas ut i vasken. Det tar 10 minuter på kvällen. No big deal. Det är inte som vi försöker återskapa den fulla tvätt, skölj, och cyklar spinn här! Eftersom vi inte äger många artiklar som skulle torka över natten, och de är inte lätt tillgängliga i butikerna, vi tillbringade två månader beställning av kläder från specialitet resor kataloger och sedan skicka tillbaka eller utbyta alla poster som inte fit.We lärt genom denna erfarenhet att målgruppen för resor kläder är betydligt mer, eh, mogen än vi är, så det tog lite kreativitet att klä vår ålder och inte som shuffleboard-on-the-lido-däck folkmassan. Jag avvecklas köper de flesta av mina kläder på Benetton butik nära mitt kontor när de kom i en stor sändning av linen.When du reser ljus, har allt att samordna med allt annat. Vi kunde inte bara kasta alla våra favoriter i flera resväskor. Det bästa sättet att räkna ut det här är att ta en praktik resa. Vi besökte Kirks mamma i San Diego i mitten av april (det är vi på stranden i Encinitas), så vi packade som om vi skulle på vår 19-dagars trip.It var ögonöppnande. Även om vi trodde att vi hade visat extraordinär självdisciplin, såg vi att allt inte riktigt såg bra med allt annat, och vi kunde skära ännu mer saker, lämnar utrymme för souvenirer. Våra souvenirer av Encinitas var två containrar med granola från vår favorit kafé och sex böcker som jag bara inte kunde motstå på en sval lokal bokhandel. Trevligt och skrymmande och tunga. Det var också då jag insåg att jag skulle behöva begränsa antalet böcker jag schlepped runt i Europa Detta leder mig till den andra största hemligheten att resa lätt: Vi allvarligt begränsat antalet tunga saker. Vi fick slutligen bestämmer att packa våra iPod och högtalare, men eftersom vi älskar att ha vår samling av spansk musik med oss. Jag övergav en klänning och två toppar att göra plats för den. Jag har inte missat dem en bit.The tredje största hemligheten: packa tillräckligt toalettartiklar för att komma igång, inte för hela resan. När man tänker på det, är det verkligen obligatoriskt eftersom du inte kan passa schampo för tre veckor i en 2,5 ounce flaska! Nästan överallt i världen, kan du köpa en flaska schampo, och bara lämna bakom det du inte använder i slutet av trip.The fjärde: Plan för att köpa några souvenirer som du kan använda där. Jag tog bara en scarf, även om jag visste att jag skulle bli sjuk av det, eftersom jag vill köpa en andra här. Varje gång jag bär det tillbaka hem, jag har ett kärt minne av min trip.If du funderar resa lätt, till Europa i synnerhet, rekommenderar jag att du börjar med den oerhört hjälpsamma webbplatsen ricksteves.com. Även om de gör några rekommendationer som jag bara inte kunde tänka mig att göra (som att bära dessa små vita strumpor med promenadskor och en kjol, yuk), är 95% av vad du läser på platsen utmärkt, baserad på år av resande erfarenhet, och de vet sina grejer. Han säljer också några praktiska prylar, som en liten resandes picknick kit med kraftig plast redskap och ett TSA-godkänt korkskruv, som vi ska använda nu. ! Cheers Copyright (c) 2008 Jennifer Selby Lång konst av:
.from:https://www.motorfordon.com/bil/travel/53506.html

Previous:
Next:

Res

Copyright (c) https://www.motorfordon.com Svenska Bil All rights reserved.