Svenska Bil >> Res >> Content

Rocky Road To Ecuador

Jo vi är äntligen i Ecuador. Men jag tror att vi har haft en del motstånd från ett högre väsen! Eller var det en del av våra familjer att skicka några vibbar att försöka få oss att stanna. Eller kanske Beskattning Office.Firstly vi gjorde sista minuten packning på torsdag och vi sov på lånade skumgummimadrasser från Johns mamma så att vi kunde få en tidig start för att packa klart på den sista dagen. Den plan som skulle avgå kl 16:00 fredag ​​(19: e Sept), men vi hade fortfarande en hel del sista minuten städa. John trodde att han skulle vakna vid 04:00 som han normalt gör och avsluta konton och arkivering. Vi mestadels bara hade att städa upp och avsluta städning av lägenheten. Men John sov fram till 6 am. Det satte honom bakom vid ett par kritiska hours.In För att ändå kunna använda vagnen till slut transportera varor som kylskåp, tvättmaskin, etc till lagringsenheten, hade vi bytte vår hyrbil med Johns son Brett. Den hyrbil behövde en dragkrok. Men Brett hade också varit under stor press och hade arbetat hela natten redo för en stor off-shore projekt (sub-sea gas). Han var inte runt att byta bilarna tillbaka, som arrangerade. Så John körde till Brett arbete för att få hyra bil. Denna övning tog en annan hour.In rush, John hade lämnat sin sons hus nycklar i dörren när han flyttade våra varor till sonens hem för förvaring. Hans hus-mate hade hittat nycklarna i dörren och låste dem bort i huset (tänker att de var en extra uppsättning). Huset kompis hade hans telefon avstängd medan han var på ett möte, så var inte ens kontaktbar. Det tog en annan 30 minuter eller så från Johns time.While allt detta hände och i-mellan andra uppgifter, hade Johannes också tagit mig till köpcentret för att göra några sista minuten jobb (internationella körkort, etc). Han var också tvungen att göra en sista leverans resa till förvaring i hyrbil. Men när jag ringde honom att komma och hämta mig, han var i mitten av sortera ut sonens problem. Så jag väntade 30 minuter att få en taxi.By denna tid, kunde vi se att vi har ont om tid. Det var bra timing att min son kom till mig en sista gång som vi behövde hans Ute /pickup att bära någon av våra resväskor till flygplatsen. Medan vi laddar dem, fick John att göra en sista resa till sin mor och säga adjö. I efterhand jag genast borde ha gått till flygplatsen med alla resväskor och träffade John there.When vi äntligen till flygplatsen och när jag gick till incheckningsdisken, jag var tre minuter sent och berättade flygningen hade stängt för boarding.After känner redan känslomässigt från att säga en rinnande adjö till min son fick jag höra att nästa tillgängliga flygning var vid midnatt, åtta timmar senare. Vi kunde inte ens checka in i ytterligare tre timmar. Så vi satt med våra överbelastade vagnar och väntade. Den enda flygning tillgängliga var via Brisbane sedan till Sydney vilket innebar att vi skulle anlända i Sydney kl 9 nästa dag, ca 11 timmar senare än vår booking.We anlände i Brisbane klockan 7 och sprang för att hinna med anslutande flyg till Sydney. Det var så snabbt jag sa till John att det inte skulle finnas något sätt att de skulle kunna överföra vårt bagage på Sydney flygning. Tja vi inte var förvånad över att finna att det inte var på flyget när vi kom i Sydney. Jag gick till bagage samlingar för att kontrollera medan John checkas in för att få en hyrbil. Medan han gick tillbaka för att hitta mig, märkte han vårt bagage som kommer in på ett transportband. Uppenbarligen från nästa flight.This var inte hur jag hade föreställt oss lämnar. Jag trodde vi skulle vara väl sov och utvilad och redo för vår långa resa till Santiago. Ändå vi kontrollerat till hotellet och fick våra nycklar till rummet. När jag öppnade dörren till vårt rum märkte jag genast att det fanns handdukar på badrumsgolvet och sedan ett par fötter som hänger ut i slutet av sängen. Ooops sorry. Så vi gick ner och berättade för dem att någon sov i vårt rum. Det var ganska roligt egentligen eftersom vi hade bokat och betalat för den föregående natten. Mottagning hade berättat för oss på telefonen (som jag hade ringt dem från Perth att säga att vi var sena) som vi redan hade checkat i. Men eftersom de kunde se att vi stod precis framför dem. Folket vid receptionen var mycket artigt och uppgraderade oss till ett annat rum och hade också ett litet skratt om det hela. Efter våra duschar vi föll i säng för ett par timmar sleep.Our skäl för att resa via Sydney var att tillbringa en dag på Sydney Gift Fair. Att eventuellt trumma upp lite fler affärer. Men vi var så trötta att vi bara inte kunde vara bothered.Later den natten vi var väckt av brandvarnaren bli galen i våra rum och genom hotellet. Tittar ut i korridoren ingen verkade veta vad som pågår. Men för säkerhetsåtgärder vi fick höra att lämna byggnaden. Efter snabbt dressing och greppa det väsentliga (datorerna!) Larmet stoppas. Jag tittade ut i korridoren och frågade en kille som sa att vi skulle kunna gå tillbaka till vårt rum. Du var tvungen att vara där och se det roliga side.Sunday morgonen och vi är iväg till flygplatsen för att fånga vår flygning till Santiago. Vi var på gång och det såg ut som om allt var på väg i rätt riktning. Den kön var väldigt lång, men jag var inte bråkar eftersom vi var på gång. Men vi borde ha gjort 3 timmar innan flygets time.Then är det vår tur att kolla i. Vi visste att vi skulle betala för extra bagage och var beredda - men inte att få veta att vi inte kunde gå tills vi kunde visa en hemresa från Quito till Santiago som skulle kosta oss en extra $ 1000 each. Detta var ett förbiseende av resebyrån och oss. Men vi ville lämna våra alternativ öppna. Vi kanske inte vill komma tillbaka till Santiago direkt från Quito. Eller ens flyga. Men vi ville inte betala $ 2000, när vi vet att de flygningar är mycket billig i Sydamerika på en One World pass.Just tänker på de program du ser på TV som Borderline etc. Här vi racing med två stora vagnar fulla av vår väskor till ett annat skrivbord där vi var tvungna att reda ut den här röran med LAN-tjänsten officer berätta att du har 5 minuter och planet blir closed.So den enkla lösningen var att lämna Ecuador ut av samtalet. Vi berättade för dem att vi skulle samla in vårt bagage i Santiago. Vår on-flygning till någon annan destination var då vårt problem. De kom överens och så var vi utanför. Oh - det överskjutande bagage kostar oss AU $ 330.00.Many timmar senare anlände vi till Santiago (via Auckland) med ett par timmar upp vår ärmen innan vårt nästa schemalagda avgång. Allt vi behövde göra var att hämta vårt bagage, gå igenom tullen och åter kontrollera för vår flygning till Quito (som vi hade redan bokat och betalat för). Vi fortsatte att kolla ut genom invandring och sedan berättade att betala US $ 120 skatt före insamling vårt bagage och gå ut och sedan in igen för att hinna med flyget till Quito. Detta var helt enkelt eftersom det LAN rep i Sydney inte kunde se hennes egna enfaldiga logik. Vi hade en biljett ut ur Ecuador till Bolivia i tre veckor, men inte tillbaka till Santiago. En annan nackdel med att behöva ta vårt bagage till Quito var att vi var tvungna att betala extra bagage igen - US $ 160. Eftersom vi inte kunde hitta vårt kvitto för betalning vi gjort i Sydney. Trots att vi var tvungna att betala extra bagage två gånger, och flygplatsen skatt på Santiago, var det fortfarande billigare än att köpa två nya Santiago-Quito biljetter på $ 1000 each. Eller skicka vår övervikt separat. Men vi borde ha insett att vi behövde en biljett tillbaka till Santiago från Quito inom den tillåtna tidsramen. Slutligen kom vi i Ecuador. Kl 9 på samma dag som vi lämnade Australien, anlände vi i Quito. Allt gick så smidigt genom invandring och sedan tullen och vi var i vårt hotell kl 10. Det är som om vi var tvungna att möta och slå många utmaningar innan de kommer till vår önskade destination.Hasta Luega konst av: Dixie Davey
.from:https://www.motorfordon.com/bil/travel/50208.html

Previous:
Next:

Res

Copyright (c) https://www.motorfordon.com Svenska Bil All rights reserved.