Svenska Bil >> Res >> Content

Från lyxhotell i Filippinerna till lyxhotell i Bangkok

The Silver Spoon till enlightenmentI hade allt som barn och som ung vuxen jag fortfarande har allt. Saker av värde köps för mig. Jag reser första klass överallt, jag kör de bästa bilarna, och jag bär en Amex Centurion till råga jag njuta av en fantastisk lyx liv. Jag har inga ekonomiska bekymmer alls. Så försök inte att predika fattigdom för mig eftersom jag inte kommer att förstå dig. En dag fick jag upp och vänster, reste jag till Thailand då Filippinerna för att försöka upptäcka mig själv, en sorts upplysning kanske, men bara något jag behövde göra. Min flickvän åkte upp med mig, mina vänner, och jag är inte säker på om jag har några riktiga, var ingenstans att ses. Så jag gick ut, Thailand först därefter Filippinerna. Som mitt ex förklarade för mig, jag saknar det äventyrliga anda, jag saknar karaktär och jag saknar framåtanda, är allt jag har mammas pengar inget mer och inget mindre. EscapeMy rumskompis på skolan sov tungt den morgonen så det var lätt för mig att glida ut obemärkt. Jag klättrade över muren för att undvika skruvarna, med pass och lite bagage, jag reste till flygplatsen och tog första flyg till Thailand. När jag kom till Bangkok fick jag i en taxi och bad chauffören att ta mig till ett hotell, skulle alla hotell göra men var villig att betala ett rimligt pris. Dusit Thani Bangkok verkade ett rimligt hotell, men det verkade som om alla de andra fem stjärniga hotell som jag hade stannat kvar i många andra länder. Dess marmorgolv, verkade guld detaljer-Majestät Suite alltför perfekt för någon så ofullkomlig som mig. Och jag undrade hur jag skulle hitta upplysning här bland denna uppsjö av lyx och extravagans. Jag tillbringade en vecka i Bangkok, såg platserna, gjorde lite shopping, åt några stora mat och missade min ex-flickvän så jag försökte ringa henne. När hon inte svarade, gjorde det mig att känna mig sämre än någonsin så jag blev full den natten. Fast besluten att söka någon form av upptäckten tog jag en annan flygning, denna gång till Manila i Filippinerna, eftersom jag inte visste min väg runt jag kollade in Dusit Thani Manila, återigen en något nyare version av Bangkok Dusit men vackert precis samma Till skillnad från Bangkok Filippinerna saknade ett visst andligt inslag som jag hade hittat på några av de tempel där. Dock var några av de utsmyckade katolska kyrkorna vacker och intressant och jag tillät mig själv tid att be och ta lager av mitt liv. Vägen till enlightenmentAfter vistas en vecka i Manila fick jag ett samtal från receptionen frågar om jag vill förlänga min vistelse för en annan vecka. Hotell maten var utmärkt, jag hade allt jag behövde-ett gym och underbara internationella rätter. Så jag bestämde mig för att förlänga min vistelse här eftersom jag började känna mer och mer upplyst. Det är tills, informerade receptionen mig att mitt kreditkort hade annullerats och gjorde jag har en annan? "Tyvärr ingen" svarade jag-fortfarande tänker över optimistiskt att jag skulle få stanna efter att ha gjort några telefonsamtal. Naturligtvis Dusit Thani Manila är inte en välgörenhetsorganisation, och de rådde mig att jag kunde stanna natten men skulle behöva hitta alternativa hotellboende snarast skulle ordnas. Jag tänkte ringa mamma men ändrade mig sedan hon var förmodligen en av anledningarna till att jag var där i första hand. Jag var i ganska en enda röra tyvärr låg jag vaken på natten undrar var min nästa hotel avgiften skulle komma från, om jag kunde hitta en plats att bo eller ens en måltid för att äta. Tanken skrämde mig och jag kände en våg av desperation krypa över mig. Nästa morgon den hjälpsamma personalen rådde mig att jag ska kontakta min ambassad, vilket verkade vara en bra idé då. Jag gjorde så och fick veta att min mor hade letat efter mig och efter lärande att kortet hade använts i Filippinerna, hon avbryts den för att ringa mig i. Hon hade orolig för mig och så hade alla andra, min skolan ingår. Hon erbjöd sig att komma över och ge mig tillbaka hem, men jag insisterade på att om hon skulle återinföra mitt kort jag skulle komma tillbaka på den tidigaste flygningen. Naturligtvis gjorde jag äntligen återvända hem, men det tog minst ytterligare 3 månader. Mer upplysning var nödvändig eller kallas lyx numera konst av:? Hedin Johan
.from:https://www.motorfordon.com/bil/travel/45156.html

Previous:
Next:

Res

Copyright (c) https://www.motorfordon.com Svenska Bil All rights reserved.