Svenska Bil >> Res >> Content

Thailand Tour

Vår resa till Thailand hade väntat länge, ursprungligen planerad till vintern 94/95. Min fru Karin hade köpt kartor och böcker och även packade och vi var tvungna att lämna. Ballongen var redo vid åska och Colt med en tung korg anpassad för hård användning utomlands. Och då de gick omkull. Förseningen innebar att vi missade en ganska kort fönster för flyg till Thailand. Det var regniga gamla England under större delen av vintern och en omprövning av planen för oss. Jag var inbjuden att åka dit, John Nunns, tidigare arbetade för honom i Sydafrika flygande ballonger passagerare rida. Jon intresse i Thailand för flera resor hade han förmodligen mest erfarenhet av att flyga i Thailand. Himlen ballonger agent i Thailand lyckats sälja en av ballongerna lämnar produktionslinjen för ett par företag män som ville lära sig att flyga och flyga i reklam banners, skall jag komma igen, denna gång på tåget och peka dem på rätt sätt. Så, efter en fantastisk sommar passagerare flyger till England, var han tvungen att lämna vid Quantas Jumbo från snöiga December Heathrow. Vi fångade en anslutande flyg i Bangkok till Chaing Mai, en stad i norr som ligger i sydöstra Asien Games (SEA Games), vår första anhalten. John, återvänder från SAGA, var där i tre dagar för att underlätta för oss att förstå saker. Våra värdar kunde hitta en sponsor av mobiltelefonen företaget, och vi hade ett tungt schema i framtiden. Staden nynnar med aktiviteter relaterade till spel, och det var ett stort nöje att vara där. I allmänhet, flög vi genom staden på morgonen och den viktigaste arenan på kvällen. Vid själva arenan var ca 10 km från stadens centrum och låg under den östra sluttning, vilket naturligtvis flyttade i skuggorna på kvällen för att flyga över arenan, snarare än i öppna landskap, på morgonen kunde ta oss till backen, snarare än från väst, vilket inte var en bra idé, eftersom det fanns cirka 50 mil av skogar och nationalparker till nästa väg. Det har alltid varit en ganska lugn och hitta en plats att landa är inte ett problem. Vi var inte ensamma i luften på bollen Carlsburg skeppades från Europa och Cameron Gas luftskepp från Amerika. Konstigt varken tänkt att besöka eller ringa det internationella Airporttickets 8 km söder om arenan. Detta orsakade ett antal problem, såsom thailändsk kärlek kompliceras av tillstånd för flygningen, och inte heller har någon. Som vi hade tillåtelse, kontaktade vi och fick en viss mängd av deras flack CAA. Vi jämnas vägen ganska bra för dem, var fängelset mer än en gång! Luftskepp gjorde ett fantastiskt jobb, tycks det, och inte från luften med en TV-kamera och balk livebilder från arenan. Kvällen vi bundna bredvid stadion och luftskepp fortfarande plodded runt sjunkande broschyrer. Thai är fotbolls fanatiker och Asian Cup hölls också under spelet på kvällen. Våra tjuder sammanföll med all hemmalaget matchen. I Thailand, framsteg genom leden av de sålda ticketstickets, och han började få fula vid grindarna. I semifinalen fansen brände biljetten tält i protest och flera tusen extra försökte orsaka ett utbrott av polisbrutalitet. Vi tjudrade hög tillåta oss att se matcherna och PR-folk är engagerade, de tenderar att vilja arbeta för att stanna ett tag, eftersom vi har den bästa utsikten i huset! I den första och sista dagen av spel, vi flög i en arena, den första flygningen av John, med mig ombord, och den senare själv. Vilken fantastisk känsla när du faller för kanten av taket på arenan och komma till ett tvärstopp alla bullret, och sedan stapla, riktigt bra spel, kommer det rekommenderas! Flyger över staden var också lovvärt. På flygplatsen måste vi stanna under 1000, och om vi skulle flyga högre än vad vi har varit tvungna att ringa dem på VHF. Det fungerade bra, och, naturligtvis, flyga genom templen på en låg nivå var fascinerande. Chaing Mai gamla staden ligger i en fyrkantig canel och innehåller cirka 300 tempel i allmänhet. Det är här som vi strävar efter att flyga över varje dag. Ping River slingrar vägen öster om den gamla staden, och det var mycket bekvämt för stora riktningsförändringar. Typiskt, kan majoriteten av vindriktningen hittas och bo i centrum inom en timme eller så och sedan klättra och avgår var ganska lätt. Jag måste säga att den nordliga thailändska verkar vara roligare kärleksfull än sina sydliga landsmän. Därför tycker de fyrverkerierna exploderade och ballonger bär bollar av brinnande tyg trasa för att hålla dem i luften. Inte ovanligt att se 10 eller så korsa natthimlen glödande rött när man dricker öl. Deras återhämtning är ganska hög, men jag flög med några vid 3000. "På ett par gånger för att landa byborna att släppa ballonger i tyget av vår ära. De flög också en stor sträng av fyrverkerier sprängning från botten. Allt för ballongfarare att titta. Sista natten i en omgång sett lanseringen av mer än 1000 av dessa ballonger i ca 10 minuters bilresa från hela arenan, och det var god natt, det var det vackraste spelet som jag någonsin har sett. Som bara har varit totalt upp till åtta timmar söder om Bangkok på väg. Okänt för oss själva, vi kom till kallelsen till premiärministerns kontor och söktes för arbetet! vice premiärminister, Thakasin Shinawat, sade den tillträdde i början av 1995, och sedan i mitten av januari 1996 (eller 2539, eftersom det är ), kommer det att tolkas Bangkoks trafikproblem. Det har hälla miljontals baht av sina egna pengar på vad som i grunden är en omöjlig uppgift. Han gjorde alla möjliga knep för att visa folk att han försöker att rätta till situationen. Vi bad honom att flyga över Bangkok för att observera rörelsen av luft, eftersom det i deras ord, var billiga lösningar. Tillstånd uppenbarligen hittas. Vi kallades till vårt första möte med Luftfartsverket på julafton, på 10 timmar, alla uppenbarligen överväger det roande att jag saknade min jul. Vid ankomsten stod det klart att de inte vill att vi ska flyga, samt den militära situationen, och att de inte vill att jag ska se något jag inte borde. The Kings Palace är inte flyger inte mer, eftersom du aldrig behöver vara huvudet högre än honom! Dock hade den civila körningen premiärminister Office stor tidspress och de känner att de behöver för att koppla av och för övrigt, som vi kunde berätta om de andra ballonger och luftskepp i Chaing Mai (du får bilden att detta är en varning). Det visade sig att vi hade i den vinnande kombinationen, men de borde verkligen berätta för oss inte älska i första hand. Det är den enda begäran var att jag inte flyga högre än 500. "Nu! Med nöje. Kung helikoptrar flyga på 800, det var det. Jag gick ut på juldagen med en bit papper som jag beställde för att inte gå högre än 500 AGL, som jag gillade! Resan följde tornet på Bangkok International möjligt för dem att veta vad som pågår och plocka upp luft sjökort. De vet redan allt om oss och inte ge mig en luft mönster: militära hemligheter och allt det där. Om jag vetat att jag skulle ha fört dem till England innan vi lämnade! Sålunda hände sig att jag gjorde rapportera förflyttning av bollar över staden Bangkok med vice premiärministern ombord, och filmteamet och fem besättningar TV följer genom rörelsen. Vi flög två dagar att göra fyra flygningar. Flygningarna själva är mycket intressant att notera att jag inte skulle rusa för att göra det igen. Den högsta byggnaden är mottagningen för 1000 och vi flög rätt mellan flockar av dem, naturligtvis, för att stoppa all trafik som vi åkte. För dem som vet att vi började med strax över Siam Square och flög över generellt mot drottningen Siriket Convention Centre, och sedan genom en flod. 500 'nivå har blivit mer verklig på eftermiddagen som havre, var några 37C och termik poppar ut ur det hela, jag kanske eller kanske inte egentligen flugit ganska lite högre i början av flygningen och kom ner när det svalnar, men kanske jag skulle ha varit höjdmätare felaktigt! Så, efter allt det roliga och spel var att lämna tåget upp till tre personer totalt: två av våra agenter och affärsmän. För att komma igång, åkte vi till Rayong area till SO om Bangkok känd för sin strand resort Pattaya. De gör mer, var att träna där. Tyvärr visade det för kust-och havsbrisen knockout flygningar kväll, och landet brisen på morgonen. Vårt tillstånd var bara 25 kvadratkilometer, så att vi inte kunde gå längre inåt landet. Inga problem, eftersom en av killarna hade familjemedlemmar från en gård i närheten av Kanchanaburi, bygga en bro över floden Kwai i västländerna. Det är här som en hel del förberedelser har gjorts. Han var en idealisk plats för flygteknik, mestadels platt med några 5-600 foten bergen poppar upp som öar. Paul främst från sockerrör, nästan tre fjärdedelar, medan resten är risfält. Allt gick bra och kom tillbaka efter tre resor till Bangkok för affärer, där killarna är redo. De kommer att resa till England för att ta sitt PPL inom en snar framtid. En annan överraskning som väntar. Ser som flygningen på stadion i Chaing Mai var så bra, blev jag inbjuden att flyga till en annan, från fotbollen för att starta den thailändska fotbollsligan. Det finns inget komplicerat, men arenan ligger 500 meter från havet med hus hela vägen till den. Tur var på vår sida igen, och efter två dagar av kraftiga monsun vindar på dagen i fråga var det lugnt. Vi överskattas fem byggnader som var i närheten av arenan, och explosionen från vindriktningen. Signalen för oss var början på en serie av fyrverkerier den nionde är vår gå. I praktiken kunde vi inte flyga på grund av vinden vi såg att de musikkårer hade lämnat och vi kommer säkerligen skede. Du vet, vad är nästa next.1-2-3-4-5-6-7-8-9 Go, har vi vuxit på grund av konstruktionen för att se att fortfarande stod där, ner mellan dem alla att jag hade min officiella hoppade ut med fotbollen och räckte den till president Yamaha, och vi är snabbt tömd boll! Något sätt jag kommer att flyga ut på att en konst av: Rukhsana
.from:https://www.motorfordon.com/bil/travel/44036.html

Previous:
Next:

Res

Copyright (c) https://www.motorfordon.com Svenska Bil All rights reserved.