Svenska Bil >> Res >> Content

Red Hot Påsk - Paul Gartside, Simon Collins och Andy Whymark

Simon, Andy och jag hade alla varit fiske efter ett par år tillsammans och hade vår andel av 20-talet och ämnen, för vår första resa till Frankrike ville vi hitta ett stor fisk körs sjön och om bloggar skulle trott det var sjön som vi behövde för att visit.After 12hrs resa anlände vi till Ian ägarna huset som gav oss ett mycket varmt välkomnande och en tur på sjön. Ian tar ett personligt intresse för sina gäster och är mycket angelägna om att ge råd. Jag kommer att säga nu att du skulle göra klokt i att lyssna på hans råd jag agnade en liten säng under en känd plats och 3 timmar efter jag hade setup min Bivvy jag hade min första 30 och en ny PB.I hade slagit läger vid "Tin Hut" simma vid den bortre änden av sjön med mina två vänner i andra änden i dubbel plattform simma (Tims Swim) söndag & måndag visade sig vara lugna dagar för mig med bara ett par körningar resulterar i en ytterligare 30 och en 27, Andy och Simons stavar skrek varje par timmar i den andra änden av sjön så jag använde tiden till spod ut en stor säng för bete av till höger om dopp i fall jag behövde gå upp sjön Om saker och ting inte värma upp. Genom tisdagskvällen hade jag en ny PB för £ 34 igen till platsen som Ian först hade påpekat, hade min nya agnade bädd av till höger producerade också det första tjugo på morgonen men sedan ingenting hela dagen, Den natten jag beslöt att flytta ett par simmar närmare till Andy och Simon som deras talan inte hade avtagit och var nu ca £ 100-tals fiskar var framför mig.Jag flyttade upp till den "Reggies punkten" simma som är mitt i sjön, innebar detta kunde jag fortfarande kasta den agnade sängen jag hade lagt ner på måndagen och kastade till höger för att dela kanten av en stor säng som hade producerat bra för Simon. Detta sätt att tre av oss hade en ganska oavbruten agnade remsa som täcker halva längden av lake.Wednesday var ganska lugnt under dagen med 3 fiskar tidigt och ingenting från agnade området efter 11:00, Simon och Andy tiden gjorde väl med Simon landar en superb 45 £ 15oz Mirror slå Andys nyförvärvade PB av 37lb.At 07:15 Jag började få en långsam pip pip från mitt vänstra spö på sängen av bete från måndag, plockade jag upp staven och lyfte in fisken ... Udda! Jag har fastnat en trädgren ... och sedan grenen började röra sig långsamt, Raised spötoppen och avvecklas för att pumpa staven för första gången vid vilken punkt fisken tog fart böja spetsen rätt runda och strippa linje bort från rulle. På denna punkt jag gissade jag var i en av sjöarna stora katterna. Jag har fångat stora havsfisk innan och det kändes precis som dem, men aldrig på £ 18 stambanan och en storlek 6 krok och som katten kited över sjön skrek jag till Andy och Simon för en hand att få mina andra spön i. På grund av ljus tackla jag inte skulle kunna trakassera denna fisk, var det kommer bara att komma in när det trötta fick. Kopplingen var satt ganska lätt att låta katten att ta ledningen, men arbeta för det i processen, pumpa staven inte kommer att fungera utan att dra åt kopplingen så jag valde att "gå" fisken tillbaka och sedan gå vidare och vind. Detta fungerade och jag var snart vinner linje, efter ca 20 minuter hade vi fisken stiger en kort väg ut ur simma, wow, var denna sak 6 meter lång. Efter en pigg par fler spurter utanför katten blev slagen och vi lyckades få honom landade. Kampen hade pågått under 30 minuter och både fiskare och fisk var uttömda. Katten vägde in på 87 £ och var utan tvekan höjdpunkten i min hela veckan. Vi fick katten tillbaka i selen och sänkte den tillbaka i vattnet. Detta var min första katt och jag ville se till att det gick tillbaka säker och väl, beslöt jag att ta av och få i sjön för att stödja det. I slutändan tog en bra 10 minuter innan katten var redo för start och sedan med en solid smäll till mina ben han simmade off.Elated, slemmig, kall och trött, fick jag duschade på husvagn, hade en öl och bestämde att inte sätta mina spön ute för natten och få vissa kip instead.Simon och Andy hade en hektisk natt med alla konton, men jag var ute kylan till världen drömmer om stora cats.The nästa morgon jag rett ut röran från natten innan ersätter allt från leadcore ner på stången som fick katten ifall det hade försvagats, precis liksom kroken länken såg ut som om någon hade varit på den med sandpapper. Re-spodded alla sängar och omarbetas. Ian visade upp vid 09:00 och inom 2 timmar hade jag 2 mer 20-talet och en 30 till sängen som producerade katten, mina armar värker fortfarande från kvällen innan och det var bra för Ian att netto fisken och spela photographer.At 7,45 pm min vänstra hade staven gav en långsam pip pip pip precis som det hade gjort exakt 24 timmar innan jag lyfte in fisken och omedelbart det kited till höger på hastighet och med en massa vridmoment, var jag in i en annan stor katt. Efter en mycket liknande men kortare kamp på bara 20 minuter och återigen med hjälp av Simon och Andy hade jag en £ 72 katt, fantastiskt tänkte jag, betyder denna sista kväll var inte en lyckträff att inte få en kick off, är det verkligen stunder Gillar du att ge dig förtroende i dina riggar & knots.Friday morgon igen gett goda antal fiskar med Andy få en annan 30 och jag landar min första 40 på £ 40 och 3oz.To sammanfatta det, hade vi alla PB: s, vår första 30-talet och 40-talet och de stora katterna gjorde just denna resa grejer av drömmar. Ian var en utmärkt värd, jag kommer att vara tillbaka dit vid det första tillfället jag get.A biten från SIMONWithout upprepa Paulus kortfattad redogörelse för vår första resa till Frankrike jag skulle bara vilja lägga till lite från min erfarenhet. WOW! Vi anlände till Ians på runt mitten av dagen och han kom rakt ut till hälsar oss och erbjuda en cuppa. Introduktioner gjort det var rakt ner till sjön för en guidad tur. Det var bara tre av oss på sjön den veckan så vi hade plockningen av simma-talet, men Ian föreslog en dubbel och en singel och vi åkte med hans råd, bra decision.As Paul har redan sagt, att talan började för mig och andy inom den första timmen och aldrig slutat för hela trip.Strangely jag hade väldigt lite handling under nätterna men vaknat varje morgon vid ca 06:00 med en skrikande springa och landade en karp på £ 25 eller över. Jag var inte uttråkad under natten men som Andy var att få minst 2 runs.Wednesday var höjdpunkten för mig, hade vi haft lite eller ett regn storm och jag beslutade att använda tiden till att ta mina spön i och ha en snabb dusch och en förändring av kläder. Regnet upphörde och stavarna gick tillbaka ut. Ungefär en halvtimme senare buzzers skrek in i livet och jag slog in en stor fisk. Vi hade alla haft några trettiotalet med nu och jag visste att detta var vid den övre änden av dessa. Cirka 15 minuter senare nätet var halkade under en fisk och Andy och jag visste att jag bara hade landat den första fyrtio av resan. Tja, rena mig och Rena kläder borta en Burton en £ 45 15oz karp vägdes, fotograferades och halkade tillbaka. Jag är säker med lite torkning av väga lyftsele vi kunde fått det att 46lb.No fler fyrtiotalet för mig för resten av resan, men många fler fiskar från hög tjugoårsåldern till mitten av trettiotalet, bara handlingen inte stop.Would Jag gillar att åka igen??? Jag tror inte att jag behöver svara på det konst av: Paul Gartside
.from:https://www.motorfordon.com/bil/travel/43027.html

Previous:
Next:

Res

Copyright (c) https://www.motorfordon.com Svenska Bil All rights reserved.