Svenska Bil >> Res >> Content

Kanchanaburi: Thailands bäst bevarade hemlighet

Kanchanaburi, en stad känd för sina vackra nationalparker och vattenfall är ett par timmar utanför jam-fest i en stad, Bangkok. Överraskande är Kanchanaburi en av de mest undervärderade resmål i Thailand som fler och fler turister väljer att raka till öarna i södra Thailand från Bangkok.I, missade mig nästan ut denna naturliga pärla. När jag kom till Bangkok efter en 12 hr buss resa, trodde jag att det bästa man kan göra är att tillbringa ett par dagar i Bangkok checkar ut sevärdheter och ljud. Men efter en dag av att kolla in alla tempel på erbjudandet, jag var uttråkad. En sak jag har märkt är att om du är en shopper, har Bangkok inte har att långsiktig vädjan om att platser som Chiang Mai eller Hanoi do.On den andra dagen i Bangkok, träffade jag en trevlig mexikansk par som bara hade kommit tillbaka från Kanchanaburi. Vi gick ut för middag och de fyllde mig på plats och den 7-nivåer waterfall.So som var att jag var tvungen att go.The nästa dag tog jag en lokalbuss i Bangkok som tog oss till Kanchanaburi, kan jag " t kommer ihåg riktigt, men jag tror att bussen tog ca 3 hours.On min första dag där, det var redan ganska sent, så jag kollade mig i på denna plats som kallas sockerrör guesthouse, vilket är en fantastisk liten guesthouse som flyter på- överst en flod. Det kostade mig 300 baht per natt, men det var väl värt it.If Kanchanaburi är känd för en sak, måste det vara Tiger Temple (dess verkliga namn är Wat Pa Luangta Bua Yannasampanno). Detta är en plats där du kan klappa tigrar och få ditt foto som tagits med dem. Tigrarna här alla ser drogad upp och är i ingen stat att flytta, än mindre attackera dig, så kommer du vara mycket säker. Titta tigrarna bli hunsade av munkar och turister är en riktig sorgligt, men var annars kommer ni att få en chans att få din bild tagen med tigrar? Jag slog staplarna på min första natt här, träffade jag ett gäng riktigt nice lokalbefolkningen och jag slutade dricka med dem till småtimmarna då jag följde dem till marknaden att bunkra för leveranser till restaurangen nästa day.After vakna upp nästa eftermiddagen med en hänga över, drog jag mig ur säng och leds över till en närliggande butik för att hyra en motorcykel. Längs vägen, träffade jag några av tjejerna från den föregående natten och en av dem erbjöd sig att ta mig till vattenfallet med sin motorbike.i tog henne upp på hennes erbjudande och jag hjälpte henne pump någon bensin i hennes cykel som ett sätt att visar min gratitude.Once fick vi till naturreservat, vi var tvungna att betala en mindre avgift på 40 baht tror jag och sedan vi börjat vår vandring i reservatet. vandringen i sig är ganska enkel och det ett antal skyltar som visar dig way.There var inte mycket folk på reserven, men vi fick träffa en massa äldre par som simmar i waterfalls.When vi nått vattenfallet vid toppen av reservatet, det var fantastiskt, vattnet var lysande ljusblå i färgen. Det verkade nästan unnatural.I glömde att ta ett extra par shorts, så jag bara tog av shortsen jag var klädd och hoppade i. Det var alltför vacker ett vattenfall att inte simma i det bara på grund av min shorts.I klättrade till toppen av vattenfallet och dök ner i vattnet, som, lyckligtvis för mig var tillräckligt djup. Jag antar att jag rycktes i ögonblicket och jag helt glömde att kontrollera om det var safe.I stannade i Kanchanaburi i över en vecka, det gjorde jag inte riktigt göra mycket där, men om du letar efter en trevlig lugn plats att slappna av, med god mat och vacker natur, är detta rätt plats att vara konst av:. Bob Detta
.from:https://www.motorfordon.com/bil/travel/40936.html

Previous:
Next:

Res

Copyright (c) https://www.motorfordon.com Svenska Bil All rights reserved.