Svenska Bil >> Res >> Content

Vanliga Biluthyrning misstag

Detta är min erfarenhet av att anställa en hyra en bil och det är vad man inte ska göra. Mitt missöde hände i slutet av 1980. Jag ville besöka några vänner flera hundra miles away. På den tiden jag bodde i en liten stad i landet. Jag inte äger en bil och det fanns ingen direkt bekväm buss eller tåg till där mina vänner bodde. Jag beslutade att ta bussen, sedan hyra en bil, på den närmaste platsen som är tillgänglig. Jag reste till staden där bilen hyra eller hyra en bil plats var belägen. Vid tiden jag kom till deras verksamhet för att hyra bil, hade solen och det var mörkt. Jag gick in till verksamheten, för att fråga om att hyra en bil. Ägaren hade en redo att gå. Det var en kompakt blå kombi. Att vara mörkt ute jag inte kunde se bilen alltför väl, men det verkade ok, så vi gick tillbaka till kontoret för att göra pappersarbete. Den hyrbil formen hade information om bilen, hur länge jag förväntas hyra bilen för, och försäkringsskyddet val, så att företagaren fyllt allt det. Jag var säker på att jag valde att ha bilen och jag själv omfattas fullt ut av försäkringar. Jag trodde försäkringen rutan kontrollerades, som omfattas. Han tog ett avtryck av mitt kreditkort för att betala för biluthyrning och det var det. Han gav mig bilnycklarna, och jag körde iväg. Jag hade en lång väg att köra i mörker. Min väg tog mig igenom robust bergiga landsbygd landsbygden, till en stor sjö, där det fanns en färja. På natten när du kör i en lantlig bergsområde alltid vara på jakt efter rådjur, älg och andra djur roaming längs vägkanten. Du vill se sina små lysande ögon, så att du kan sakta ner och vara redo att väja för att undvika att träffa dem. Ibland rådjur bli oroliga av buller och strålkastarna på bilen närmar sig och de vill rusa över motorvägen framför dig. Du vill vara redo att slå igen på raster, för att inte skada den hyrda bilen du reser i. En annan bra idé, speciellt om du kör på natten, är att ta en motorväg karta över området du reser genom . Sedan kan du markera var du är och ställen att vända framåt, så att du inte gör fel, som jag gjorde. Jag gjorde fel några där längs vägen. Istället för att ta den direkta vägen till min destination, slutade jag upp att ta en omväg. Det var mörkt och snöigt, och jag insåg att vägen och landsbygden, inte ser ut som om jag borde vara. Jag fortsatte att köra och en skylt dök med nästa stad framåt och hur långt att gå för att komma dit. Sen insåg jag, det var bara en liten omväg eller avstickare för mig. Jag kände mig mycket bättre när anländer till nästa stad, och visste vilken riktning att gå. Resten av min resa gick bra och jag kom säkert till min destination. Jag hade en bra helg med mina vänner, fånga upp, gå ut på middag. Återresan var mer intressant eftersom det var dagtid. Jag kunde njuta av den vackra landsbygden. Varje sak gick bra till att börja med. Jag kom till den sista staden innan sjön färjan och jag tänkte att det kunde vara en bra idé att sätta bensin i bilen, på den punkten, eftersom det var en lång sträcka till nästa stad med en bensinstation. Jag kollade tiden, och det såg ut som om det fanns bara tillräckligt med tid för att nå färjan genom att köra lite snabbare än vanligt. Det var ett misstag. Ge dig själv mer än tillräckligt med tid när man använder en bil som du har hyrt. Så återigen jag kör över bergig landsbygd terrängen vid kanten av en sjö rusar att hinna med färjan. Jag tittar på landskapet och min klocka, göra beräkningar av var det är jag ska vara, och hur lång tid kvar att köra för att hinna med färjan. Det ser ut som jag behöver gå fortare, så jag gör. Jag kliver på den. Jag hoppas att klippa mitt resans ner till strax anlända innan färjan avgår. Detta är definitivt inte det man kan göra när man kör en hyrd bil, speciellt på landsbygden där det finns fåglar runt. Som jag susa nedför en backe en ganska stor mörk fågel dart framför bilen. Detta är en stor fågel, ungefär storleken av en kyckling. Vid hög hastighet jag reser på jag träffade fågeln. Det var en beklämmande poppande ljud som bilen och fågeln kolliderade. De fjädrar och fågeln flög upp och på sidan av bilen. Jag hålla på och komma till färjan i tid. Jag kör på färjan och park. Komma ut för att inspektera bilen grillen, får jag en chock. Det fanns ett stort hål i plasten bilen grillen. Trasiga bitar av plast och fjädrar visade vad som hade hänt. Så nu är jag sjuk om skadan. Jag fortsätter på min väg tillbaka bilen till biluthyraren. När jag anländer till biluthyrning plats måste jag säga ägaren om fågeln kollisionen. Han är inte alltför imponerad. Vi tittar på hyra formulär där försäkringen sektionen inte är markerad som täcker skadan. Ägaren vill ha flera hundra dollar och denna avgift går på mitt kreditkort också. Så gör inte vad jag gjorde. Gå till ett stort namn biluthyrningsfirman. Var helt säker på dina uppgifter försäkringsskydd. Kontrollera att du omfattas för alla skador. Vet vad försäkringen avdragsgilla beloppet är. Det är det belopp som du kommer att behöva betala, innan försäkringen betalar återstoden av eventuella skador. Läs formuläret noggrant över ett par gånger innan du registrerar den. Var en försiktig förare, och ta din tid. Ha en bra resa i bilen du hyr konst av:. Lance Rush
.from:https://www.motorfordon.com/bil/travel/35131.html

Previous:
Next:

Res

Copyright (c) https://www.motorfordon.com Svenska Bil All rights reserved.