Svenska Bil >> Res >> Content

Tour I Ecuador för Galapagos Cruise

Vi anlände sent på kvällen i Quito efter kretsande flygplatsen för en viss tid. Min man och jag kom till Ecuador för att besöka vår dotter som studerar i södra Ecuador. Medan det vi ville på Galapagosöarna besöka Otavalo och kryssningsfartyg. Vi var glada att se vår guide, Jorge, möta oss på flygplatsen när timmen var sent och det fanns inga taxibilar ses. Vår guide hade tålmodigt väntade på planet att landa. Vi upptäckte senare att flygförseningar i och ut ur Ecuador, särskilt Quito, är vanliga vid vissa tider. Quito, ligger i Anderna, över 9000 meter över havet och landning det tar skicklighet och tålamod av en erfaren pilot. Jorge var mycket vänliga, vänliga och talade perfekt engelska. Visade sig att han hade bott en tid i staterna, i New Jersey. Vi kontrollerade den kvällen till vårt hotell, Dann Carlton. Vi hade valt detta hotell eftersom det ligger i Mariscol området, känt för bra restauranger och massor av bra butiker. Vi ville ha ett trevligt hotell, inte för dyrt, med gångavstånd till affärer och restauranger. Andra alternativ kan ha varit den JW Marriott eller Swissotel, även hotell i det närliggande området. Vår turné företaget, ordnade Stanford Travel Systems våra turer, transfers, Galapagos kryssning, och flyg till Galapagosöarna. Ursprungligen hade vi ville bo i den gamla koloniala området nära stora torget i San Francisco och La Compania kyrka. Även om många av hotellen det har den gamla världen charm, fann vi att de saknar en viss standard på service, plus komma in och ut ur den koloniala delen, "gamla Quito" kan vara svårt eftersom vägarna är smala - de flesta av dem anlades för flera hundra år sedan = och trafik och trängsel kan vara en problem.TOUR AV Otavalo MarketOn fredag, Jorge och hans chaufför, mötte oss vid hotellets lobby som vi hade planerat en hel dag till området norr om Quito, känd som Otavalo land. Detta område är ungefär en och en halv till två timmars bilfärd norrut. Vi hade en chans att se de små ecuadorianska städerna Peguche och Cayambe längs vägen. Jorge visste alla lokalbefolkningen och introducerade oss till sina vänner och kollegor. På det området är en slocknad vulkan {Ecuador är fullt av vulkaner} och en vacker sjö, perfekt för en eftermiddag promenad. I Peguche, träffade vi den lokala vävare, känd i området för sina gobelänger och han visade sin konst till oss, samt möta en lokal instrumentmakare som gör andinska flöjter och andra instrument för lokala band. Först en demonstration om hur man gör instrumenten, och sedan en föreställning för oss. I Otavalo Market, Otavalo indianerna föra handelsvaror från miles runt för försäljning eller byteshandel. Det är en livlig utomhusmarknad, och Otavalo indianerna är ett stolt och oberoende infödd grupp från norra Quito. Lunch intogs på en en ecuadoriansk hacienda nära staden. Hacienda Cusin har nästan tre århundraden av historia i Ecuador för att skryta of.ON till Galápagos OCH VÅR CRUISEAn tidig morgon avresa med guiden till flygplatsen och vi träffade en representant från fartyget. Vårt bagage var taggade och lagras för leverans på skeppet och vi var ut till Galapagos för vårt äventyr kryssning. Anländer till Baltra ö, är flygplatsen liten och du måste först registrera sig innan. Galapagosöarna är faktiskt en nationell del och regleras av tjänsten park. Du måste betala en inträdesavgift för att komma in. Väl på öarna, är det första fantastisk sak du märker att djuren har ingen rädsla för att vara omkring dig. De går rätt upp till dig, eller bara ignorera dig och gå höger förbi och även verkar vara lite nyfiken på varför du har kommit för att besöka sin ön. Fartyget var vi på var nyrenoverade: med alla nya däck möbler, var helt ny main vardagsrum möbler, nya hårtork i badrum etc. Det 15 olika länder representerade på vår båt, med många passagerare från USA, förstås. Jag använde glasbottenbåt en eftermiddag. Nej, du behöver inte göra en bokning. Den Snorkel är stor. En eftermiddag, vi såg, från soldäck, en stor svart manta ray, den gigantiska slag. Många såg det medan Snorkel. Vi bestämde oss för att åka tillbaka ner till stranden för lite snorkling. Det svala vattnet var Välkommen efter vår heta hike. Först läckte min mask lite runt templen så varje minut eller så jag stannade för att tömma masken. Trots allt detta, kunde jag se, och haft det mer och mer. Vid ett tillfälle, simmade ett sjölejon genom att kolla oss. Då James såg en pingvin på den steniga klippan bredvid oss. En liten stund senare pingvinen måste ha fallit i vattnet eftersom vi såg honom simma rakt under oss. Wow! Efter ungefär en timme av Snorkel, gick vi tillbaka till skeppet, hade en glass social, och lite ner-tid att sitta på däck och fånga upp på min journal. Fartyget var fortfarande i viken och vi hade en fantastisk utsikt över den röda stranden och öarna utanför. Två medpassagerare kom och satte sig med oss. James första ord efter att ha suttit ner och se vyn var, "Allt detta, och himlen, också." Amen bror. Amen. På bara fyra dagar, såg vi massor av vilda djur, inklusive en pod av hajar i 2 'av vatten. Öarna är bättre än du kan föreställa dig. Maten ombord är mycket bra & tjänsten är utmärkt. Besättningen är fantastiskt, öarna vackra. Vi stannade på översta däck i en bra stuga, men du spenderar ingen tid i ditt rum, utom för att sova. Badrummet är liten, men som väntat på en båt. Vi hade en fantastisk kryssning, träffa underbara, intressanta människor från hela världen konst av:. Dusty Baldwin
.from:https://www.motorfordon.com/bil/travel/34482.html

Previous:
Next:

Res

Copyright (c) https://www.motorfordon.com Svenska Bil All rights reserved.