Svenska Bil >> Res >> Content

Kryssningsfartyg och mellanlandningar på St Thomas

En av de mest populära anlöpshamnar för Caribbean kryssningsfartyg är St Thomas, en av de Amerikanska Jungfruöarna. På de tre kryssningar i Karibien som jag tog så långt, inklusive två av dem en mellanlandning i St Thomas. Vid båda tillfällena var det en samsyn bland andra passagerare som vi träffade att Thomas var en av de besökta trevligare öar. Även körning i St Thomas är på vänster sida, är det fortfarande USA: s territorium så här karibiska ön har många andra bekvämligheter för att vara amerikansk mark. Dessa inkluderade enkla telefonförbindelser för samtal tillbaka till fastlandet, användning av amerikanska valutan och engelska som huvudspråk. St Thomas är också en av de renaste av karibiska öar och lokalbefolkningen inte aggressivt hustle turister som de gör på andra öar. Många passagerare uppgav att Thomas är en plats de skulle vilja komma tillbaka till i future.During mitt första besök i St Thomas, tog jag ubåten Atlantis utflykt som tog turister ner för att se en faktisk Ocean Reef. Det var lite dyr men det var väntat. Att se en ocean revet med det marina livet på nära håll för första gången under denna ubåt rida faktiskt påverkat mig att ta upp dykning. Under min andra resa till ön, bestämde vi att vi skulle spendera lite tid Snorkel i de lokala vattnen eftersom det vid den tiden, var min partner inte en certifierad dykare ännu. Min förskott forskning föreslog att Coki Bay på nordöstra sidan av St Thomas var en trevlig plats att snorkla. När våra kryssningsfartyg dockad på Charlotte Amalie, huvudstad i Amerikanska Jungfruöarna, hyllades vi en av de många taxibilar i hamnen. Det var en $ 15 US biljettpris till Coki Beach där Coki Bay ligger. Det tog bara ca 15 minuter att komma dit. Landskapet på vägen var magnifik som vi gick uppför en backe och såg vårt kryssningsfartyg i den avlägsna hamnen nedanför. Ön själv är mycket frodig med grönska överallt. På Coki Beach, min partner hyrde hennes Snorkling redskap för $ 20 US (jag tog min egen). Till min förvåning, gav hyra skötare oss varje en hård kex att mata fiskarna medan vi var i vattnet. När vi kom in i vattnet, trångt dussintals tropiska fiskar omedelbart omkring oss. Jag antar att de visste borren ganska bra. Vi lurade små bitar av kex och fisken gick för det, även om maten var bara inches bort från våra ansiktsmasker. Gulstjärtsskädda snappers, majors sergeant och enstaka papegojfisk visade ingen rädsla för oss alls. Vid ett tillfälle höll min partner ut en större bit av hennes kex och några av fisken rusade in för att knapra på den. Efter ungefär en timme i varmt vatten, var det dags att säga adjö till våra nya vattenlevande vänner. Denna erfarenhet på Coki Bay med fisken var en av de faktorer som slutligen påverkade min partner för att bli en certifierad dykare herself.Another 15 USD hytt ride tog oss tillbaka till kryssningsfartyg porten där vi tillbringar resten av dagen surfar på många taxfreebutiker finns där. En liknande Snorkling resan ordnas genom cruiseship skulle ha kostat oss dubbla det belopp som vi betalade. St Thomas är definitivt inte en billig ö för antingen passagerare kryssningsfartyg eller turister utväg vistas där, men extra komfort och kvalitet av ön är ganska märkbar jämfört med många andra resmål i Karibien. Från mina läsningar, de övriga största öarna i Amerikanska Jungfruöarna, som är St John och St Croix, är mer avslappnad och mindre kommersialiserad än St Thomas. Jag skulle vilja besöka dem förutom annan återresan till St Thomas i framtiden för en multi dag dykning resa. För dem som funderar på att gå på en karibisk kryssning, skulle jag definitivt rekommendera en som har St Thomas som en av dess hamnar. Det är en av de bättre öarna på någon karibisk kryssning resväg konst av:. Rhett Downs
.from:https://www.motorfordon.com/bil/travel/29008.html

Previous:
Next:

Res

Copyright (c) https://www.motorfordon.com Svenska Bil All rights reserved.